Arbeidspakke
Arbeidspakke
En arbeidspakke er informasjon om, og en beskrivelse av, et eller flere definerte produkter. Arbeidspakken er samordnet av prosjektlederen for å overføre ansvar for arbeid eller leveranse til en teamleder eller et teammedlem.
Når arbeidspakken er fullført, må dokumentet evalueres etter følgende kriterier:
- Den nødvendige arbeidspakken er klart definert og forstått av ressursen som har fått den
- Det er en produktbeskrivelse for hvert produkt som kreves, med klart identifiserte og akseptable kvalitetskriterier
- Produktbeskrivelsen(e) stemmer med den andre arbeidspakke-dokumentasjonen
- Standardene for arbeidet er avtalt
- De definerte standardene er i samsvar med de som brukes på lignende produkter
- Alle nødvendige grensesnitt er definerte
- Rapporteringsordningene inkluderer en mulighet for å ta opp saker og usikkerheter
- Det er enighet mellom prosjektleder og mottakeren om akkurat hva som skal gjøres
- Det er enighet om begrensningene, inklusive innsats, kostnad og mål
- Datoene og innsatsen er i tråd med de som er vist i faseplanen for nåværende ledelsesfase
- Rapporteringsordninger er definerte
- Alle krav for uavhengig tilstedeværelse på og deltakelse i kvalitetsaktiviteter, er definert
Abonner på myMetier+

Abonner på myMetier+ for å få tilgang til de norske PRINCE2-malene og andre hjelpemidler som gjør det enklere å ta i bruk PRINCE2:
Med myMetier+ får du:
- PRINCE2-maler og eksempler på ferdig utfylte prosjektmaler som du kan bruke i egne prosjekter.
- Korte videoleksjoner om PRINCE2 og andre temaer innen prosjektledelse
- E-bøker og veiledere knyttet til PRINCE2, smidige metoder og prosjektledelse generelt
- og mye mye mer myMetier+ er en kunnskapsportal og et oppslagsverk som gjør at du får mer ut av PRINCE2-sertifiserginen din.