En arbeidspakke er informasjon om, og en beskrivelse av, et eller flere definerte produkter. Arbeidspakken er samordnet av prosjektlederen for å overføre ansvar for arbeid eller leveranse til en teamleder eller et teammedlem.

Når arbeidspakken er fullført, må dokumentet evalueres etter følgende kriterier:

  • Den nødvendige arbeidspakken er klart definert og forstått av ressursen som har fått den
  • Det er en produktbeskrivelse for hvert produkt som kreves, med klart identifiserte og akseptable kvalitetskriterier
  • Produktbeskrivelsen(e) stemmer med den andre arbeidspakke-dokumentasjonen
  • Standardene for arbeidet er avtalt
  • De definerte standardene er i samsvar med de som brukes på lignende produkter
  • Alle nødvendige grensesnitt er definerte
  • Rapporteringsordningene inkluderer en mulighet for å ta opp saker og usikkerheter
  • Det er enighet mellom prosjektleder og mottakeren om akkurat hva som skal gjøres
  • Det er enighet om begrensningene, inklusive innsats, kostnad og mål
  • Datoene og innsatsen er i tråd med de som er vist i faseplanen for nåværende ledelsesfase
  • Rapporteringsordninger er definerte
  • Alle krav for uavhengig tilstedeværelse på og deltakelse i kvalitetsaktiviteter, er definert

Abonner på myMetier+

Abonner på myMetier+ for å få tilgang til de norske PRINCE2-malene og andre hjelpemidler som gjør det enklere å ta i bruk PRINCE2:

Med myMetier+ får du:

  • PRINCE2-maler og eksempler på ferdig utfylte prosjektmaler som du kan bruke i egne prosjekter.
  • Korte videoleksjoner om PRINCE2 og andre temaer innen prosjektledelse
  • E-bøker og veiledere knyttet til PRINCE2, smidige metoder og prosjektledelse generelt
    - og mye mye mer myMetier+ er en kunnskapsportal og et oppslagsverk som gjør at du får mer ut av PRINCE2-sertifiseringen din.