En statusrapport brukes for å gi prosjektstyret (og eventuelle andre interessenter) en oppsummering av fasestatus på intervaller som er definert av styret. Prosjektstyret bruker rapporten for å overvåke fremdriften i fasen og prosjektet. Prosjektlederen bruker den også til å gi råd til prosjektstyret om eventuelle potensielle problemer eller områder der prosjektstyret kan hjelpe.

Når rapporten er fullført, må dokumentet evalueres etter følgende kriterier:

  • Nivået på og frekvensen av fremdriftsrapporteringen som kreves av prosjektstyret er riktig for fasen og/eller prosjektet
  • Prosjektleder leverer statusrapporter så ofte, og med det innholdet, som prosjektstyret krever
  • Informasjonen er i rett tid, nyttig, nøyaktig og objektiv
  • Rapporten setter fokus på eventuelle problemområder

Abonner på myMetier+

Abonner på myMetier+ for å få tilgang til de norske PRINCE2-malene og andre hjelpemidler som gjør det enklere å ta i bruk PRINCE2:

Med myMetier+ får du:

  • PRINCE2-maler og eksempler på ferdig utfylte prosjektmaler som du kan bruke i egne prosjekter.
  • Korte videoleksjoner om PRINCE2 og andre temaer innen prosjektledelse
  • E-bøker og veiledere knyttet til PRINCE2, smidige metoder og prosjektledelse generelt
    - og mye mye mer myMetier+ er en kunnskapsportal og et oppslagsverk som gjør at du får mer ut av PRINCE2-sertifiseringen din.