Statusrapport
Statusrapport
En statusrapport brukes for å gi prosjektstyret (og eventuelle andre interessenter) en oppsummering av fasestatus på intervaller som er definert av styret. Prosjektstyret bruker rapporten for å overvåke fremdriften i fasen og prosjektet. Prosjektlederen bruker den også til å gi råd til prosjektstyret om eventuelle potensielle problemer eller områder der prosjektstyret kan hjelpe.
Når rapporten er fullført, må dokumentet evalueres etter følgende kriterier:
- Nivået på og frekvensen av fremdriftsrapporteringen som kreves av prosjektstyret er riktig for fasen og/eller prosjektet
- Prosjektleder leverer statusrapporter så ofte, og med det innholdet, som prosjektstyret krever
- Informasjonen er i rett tid, nyttig, nøyaktig og objektiv
- Rapporten setter fokus på eventuelle problemområder
Abonner på myMetier+

Abonner på myMetier+ for å få tilgang til de norske PRINCE2-malene og andre hjelpemidler som gjør det enklere å ta i bruk PRINCE2:
Med myMetier+ får du:
- PRINCE2-maler og eksempler på ferdig utfylte prosjektmaler som du kan bruke i egne prosjekter.
- Korte videoleksjoner om PRINCE2 og andre temaer innen prosjektledelse
- E-bøker og veiledere knyttet til PRINCE2, smidige metoder og prosjektledelse generelt
- og mye mye mer myMetier+ er en kunnskapsportal og et oppslagsverk som gjør at du får mer ut av PRINCE2-sertifiserginen din.