Tilnærming til kommunikasjonsstyring
Tilnærming til kommunikasjonsstyring
En tilnærming til kommunikasjonsstyring beskriver midlene som benyttes og hyppigheten av kommunikasjonen til parter innenfor og utenfor prosjektet. Den gjør det lettere å involvere interessenter gjennom å etablere en styrt og toveis informasjonsstrøm.
Når tilnærmingen er fullført, må dokumentet evalueres etter følgende kriterier:
- Alle interessenter er identifisert og konsultert om deres kommunikasjonsbehov
- Det er enighet fra alle interessenter om innholdet, frekvens og måten det skal kommuniseres på
- En felles standard for kommunikasjon er vurdert
- Det er tatt høyde i faseplanene for tiden, innsatsen og ressursene som kreves for å utføre kommunikasjonen som er identifisert
- Formaliteten og frekvensen på kommunikasjonen er rimelig i forhold til prosjektets viktighet og kompleksitet
- For prosjekter som er en del av et program, har kommunikasjonslinjene, og rapporteringsstrukturen mellom prosjekt og programmet, blitt definert i kommunikasjonsstrategien
- Kommunikasjonsstrategien benytter virksomhetens kommunikasjonsfasiliteter der det passer (f.eks. ved å bruke avdelingen for markedskommunikasjon for å distribuere prosjektbulltiner)
Abonner på myMetier+

Abonner på myMetier+ for å få tilgang til de norske PRINCE2-malene og andre hjelpemidler som gjør det enklere å ta i bruk PRINCE2:
Med myMetier+ får du:
- PRINCE2-maler og eksempler på ferdig utfylte prosjektmaler som du kan bruke i egne prosjekter.
- Korte videoleksjoner om PRINCE2 og andre temaer innen prosjektledelse
- E-bøker og veiledere knyttet til PRINCE2, smidige metoder og prosjektledelse generelt
- og mye mye mer myMetier+ er en kunnskapsportal og et oppslagsverk som gjør at du får mer ut av PRINCE2-sertifiserginen din.